Lekcja chemii Orlen – szkolny projekt agencji nano

150x110

Czym jest ropa naftowa i dlaczego jej braki mogą wywołać światowy kryzys – o tym mogą się dowiedzieć uczniowie 500 gimnazjów, w których odbywają się pokazowe „Lekcje chemii”. 

„Lekcja Chemii” to autorski projekt, którego idea powstała dzięki współpracy PKN ORLEN i agencji reklamowej Nano (dawniej BTL Point Group). Projekt w agencji prowadzi zespół Account Manager Karoliny Ostrowskiej.

 Podczas Lekcji chemii uczniowie zgłębiają zagadnienia dotyczące wydobycia i zastosowania ropy naftowej. Tematyka lekcji łączy się z programem nauczania, wykracza jednak poza zakres realizowany w czasie tradycyjnych lekcji chemii,  pozwala to na poszerzenie wiedzy chemicznej uczniów. Lekcje mają charakter multimedialny, wykorzystują także elementy doświadczalne. Lekcje chemii są prowadzone w oparciu o specjalnie przygotowane materiały:

- prezentację multimedialną, której bohaterem jest rówieśnik odbiorców o imieniu Petro,

- doświadczenie chemiczne obrazujące proces destylacji frakcyjnej,

- próbki i materiały wizualizacyjne, czyli przykładowe przedmioty codziennego użytku wytworzone dzięki użyciu ropy naftowej lub jej pochodnych

Uzupełnieniem działań w ramach projektu jest międzyszkolny konkurs pt. „Stacja paliw XXII wieku”, w którym zarówno uczniowie, jak i szkoły, mogą wygrać cenne nagrody.

Projekt obejmuje swoim zasięgiem całą Polskę. Lekcje chemii są prowadzone w 500 szkołach gimnazjalnych. Obecne trwa pierwsza tura projektu, która będzie realizowana do końca roku szkolnego. Na wrzesień i październik zaplanowano powakacyjną odsłonę projektu Orlenu.

nano to agencja reklamowa wchodząca w skład holdingu mediowego PMPG SA (GPW: POINTGROUP, PGM). Jako integrator marketingowy, dzięki umiejętnemu łączeniu własnych narzędzi i kompetencji ze specjalistycznymi rozwiązaniami swoich partnerów, sprawnie i efektywnie realizuje komunikację w obszarze 360st. Pracami agencji kierują Łukasz Janowski, Client Service Director oraz Paweł Świerżewski, Business Development Director.